تور ترکیه

تور ارمنستان ، تور آنتالیا ، تور استانبول ، تور کیش ، تور قشم ، تور مشهد ، تور دبی ، تور مالزی ، تور ترکیه ، تور تایلند ، تور هند ، تور چین ، تور کوش آداسی

تور ترکیه

تور ارمنستان ، تور آنتالیا ، تور استانبول ، تور کیش ، تور قشم ، تور مشهد ، تور دبی ، تور مالزی ، تور ترکیه ، تور تایلند ، تور هند ، تور چین ، تور کوش آداسی

دیدنی های مشهد


آرامگاه شیخ بهایی مشهد

مقبره شیخ بهایی در در ضلع شمالی صحن امام خمینی در مشهد مقدس واقع شده است. تور مشهد زمستان 96 این آرامگاه متعلق به بهاءالدین محمد عاملی معروف به شیخ بهایی یکی از دانشمندان بزرگ شیعه و همزمان با دوره شاه عباس صفوی می باشد. این دانشمند که اصلیت او به جبل عامل شام برمی گردد در سن 10 سالگی همراه با پدر خویش یکی از علمای شام به ایران عزیمت نمودند و در شهرستان قزوین ساکن شدند. در این زمان او به شاگردی در محضر پدر و دیگر دانشمندان قزوین پرداخت و در جوار آنان رشد کرد. وی در سال 1030 و یا 1031 هجری در هشتاد و هفتمین سال زندگی خود وفات یافت. محل وفات او در اصفهان است ولی شاگردان وی او را با شکوه تمام به مشهد در تور مشهد دی 96 بردند و در جوار امام رضا (ع) به خاک سپردند. مساحت بنای رواق شیخ بهایی 102 متر مربع می باشد.

  

آرامگاه شیخ بهایی مشهد

آرامگاه شیخ بهایی مشهد

 

گنبد سبز مشهد

گنبد سبز مشهد در خیابان آخوند خراسانی و در وسط میدانی به همین نام قرار گرفته است. این آرامگاه مربوط به شیخ مومن استرآبادی می باشد که به دوره صفویه برمیگردد. این بنا به صورت هشت ضلعی ساخته شده و چهار ایوان دارد. ساخت این بنا مربوط به 450 سال پیش می باشد یعنی تقریبا در تور مشهد بهمن 96 سال 1036  ساخته و در سالهاى 1055 تا 1058 تکمیل و تزیین شده است. شیخ مومن استرآبادی در سال 94 فوت کرده است. گنبد این بنا به رنگ فیروزه ای می باشد و به همین دلیل به نام گنبد سبز معروف شده است. این آرامگاه در سالهاى اخیر به وسیله سازمان میراث فرهنگى تحت مرمّت و بازسازی قرار گرفته است.

 

گنبد سبز مشهد

گنبد سبز مشهد

 

گنبد خشتی مشهد

گنبد خشتی در خیابان طبرسی مشهد واقع شده است. این آرامگاه مربوط به امیر سلطان غیاث الدین محمد معروف به امام زاده محمد یکی از نوادگان امام سجاد (ع) می باشد که وفات وی به سال 832 هجری قمری باز می گردد. گنبد این آرامگاه به صورت خشتی است به همین دلیل به گنبد خشتی معروف است. معماری این بنا مربوط به دوره صفویه می باشد اما در زمان قاجار مرمت و فضای داخلی آن با کتیبه و نقاشی تزیین شده است. در تور مشهد دی 96 این بنا دو کتیبه قرآنی وجود دارد که آیاتی از سوره ملک و واقعه روی آنها نوشته شده است. البته این بنا از قرن نهم به بعد و با گشترش شهر مشهد رونق گذشته خود را از دست داده و فقط محله ای از آن به جای مانده است.

 

 

گنبد خشتی مشهد

گنبد خشتی مشهد

 

گنبد هارونیه مشهد

گنبد هارونیه مشهد در 25 کیلومتری شمال غربی مشهد و در حاشیه غربی جاده (مشهد-طوس) واقع شده است. این بنا تنها اثر به جا مانده از شهر باستانی طوس می باشد. مردم این بنا را با نام «زندان هارون‏» هم می شناسند. هارون در سال ‏193 هجری قمری وفات یافت در حالی که گنبد هارونیه  در تور مشهد زمستان 96  با توجه به شکل معماری به دوره ایلخانی یعنی قرن 8 هجری قمری بر می گردد بنایراین بنای مذکور هیچ ارتباطی به هارون‏الرشید خلیفه عباسی ندارد. در سال 1354 طی حفاری هایی که انجام گرفت سفالهای مربوط به دوران سلجوقی، تیموری و صفوی در آنجا پیدا شد. جرز بسیار قطوری از سنگ و ملات ساروج در این بنا دیده شده که بنای آتشکده‏ های ساسانی را یادآوری می کند که به دوره خیلی پیش از قرن ششم برمی گردد.

 

 

گنبد هارونیه مشهد

کنبد هارونیه مشهد

 

96

معرفی جاذبه های گردشگری مشهد


آرامگاه فردوسی مشهد

آرامگاه فردوسی در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی شهر مشهد و در نزدیکی شهر طایران و همچنین بقعه تاریخی هارونیه واقع شده است. تور مشهد دی 96،  این آرامگاه بر اساس طرحی از حسن لرزاده و توسط هوشنگ سیحون بنا شده است. در ساخت این بنا سعی شده از طرح های هخامنشی و شبیه به بنای تخت جمشید و مقبره کوروش استفاده شود. این ساختمان از سه بخش تشکیل شده است. قسمت اول بخش میانی بنا می باشد که سنگ قبری از جنس مرمر است که ارتفاع آن نیم متر و در ابعاد 1 در 1.5 متر می باشد. قسمت دوم آن از تالار مربعی شکل و از جنس مرمر تشکیل شده که داخل آن با کاشی زینت داده شده است. این بخش دارای 4 ستون با سرستون بزرگ چهار گوشه این تالار را احاطه کرده و در ضلع جنوبی این بنا تصویر مردی بالدار وجود دارد. در نهایت نیز بخش سوم که قسمت پلکانی و مرمری این بنا است که تالار روی آن در تور مشهد بهمن 96 قرار گرفته است. روی این تالار اشعار فردوسی با هنرمندی حسین حجار باشی زنجانی به زیبایی سنگتراشی شده است. بنای آرامگاه فردوسی در سال ۱۳۱۱ آغاز شد و مدت ۱۸ ماه به طول انجامید و در سال 1313 برای جشن هزاره فردوسی آماده گردید. در ساخت اولین بنای این آرامگاه به دلیل اینکه محاسبات دقیق انجام نگرفته بود این ساختمان با جذب رطوبت نشست کرد و تعمیرات نیز فایده ای نداشت به همین دلیل در سال 1343 تصمیم بر این شد که ساختمان تخریب و مجددا ساخته شود که در این بازسازی بنا به شکل امروزی درآمد.

 

 

آرامگاه فردوسی مشهد

آرامگاه فردوسی مشهد

پارک کوهسنگی مشهد

پارک کوهسنگی مشهد با مساحت وسعت 100 هکتار در انتهای خیابان شریعتی مشهد واقع شده است. این پارک دومین پارک بزرگ مشهد بعد از پارک جنگلی ملت می باشد. آب قنات گناباد به استخر وسیع کوهسنگی میریزد و به زیبایی و سرسبزی این منطقه می افزاید. شاه عباس در 16 سالگی و در سال ۱۰۴۷ در دامنه این کوه در قسمتی در تور مشهد زمستان 96 که به ایوان کوهسنگی معروف می باشد به وسیله مرشد قلی استاجلو تاج پادشاهی را روی سر گذاشته است. این پارک در سال 1320 افتتاح شده است. این پارک به شکل مثلثی ساخته شده و از زمان های قدیم مورد علاقه و بازدید زائران مشهد مقدس بوده است.

 

 

پارک کوهسنگی مشهد

پارک کوهسنگی مشهد

 

آرامگاه خواجه ربیع مشهد

آرامگاه خواجه ربیع مشهد از بناهای مربوط به دوران صفویه می باشد که در انتهای خیابان خواجه ربیع قرار دارد و در سال 1310به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این آرامگاه مربوط به شخصی به نام ربیع بن خثیم از طایفه بنی اسد از اهالی شهر کوفه تور مشهد دی 96 و یکی از تابعین و همچنین یکی از سرداران و یاران حضرت علی بود. این آرامگاه در روستایی به نام حسین‌آباد خواجه ربیع در مشهد واقع شده و اداره آن توسط آستان قدس رضوی انجام می شود ولی در گذشته متولی خاص داشته است. این مقبره در باغی زیبا و با وسعت بسیار زیادی واقع شده است. این بنا دارای چهار ایوان و گنبدی به ارتفاع هجده متر می باشد. نمای بیرونی گنبد پوشیده از کاشی های فیروزه ای و داخل آن با نقاشی های طلایی رنگ تزیین شده است. در این بقعه 2 کتیبه به خطاطی علیرضا عباسی وجود دارد. یکی از قبرستان های شهر مشهد در این مکان واقع شده است. در بعضی از تور مشهد بهمن 96 کتب سال وفات خواجه ربیع را 63 (ه-ق) ذکر کرده اند.

 

 

آرامگاه خواجه ربیع مشهد

آرامگاه خواجه ربیع مشهد

 

طرقبه مشهد

طرقبه در فاصله 15 کیلومتری شهر مشهد و در انتهای بلوار وکیل آباد و در منطقه کوهستانی با وسعت 1600 کیلومترمربع واقع شده و یکی از مهمترین ییلاق های کوهستانی شهر مقدس مشهد به شمار می رود. هوای این ییلاق با شهر مشهد 5 تا 10 درجه اختلاف دارد. طرقبه از جمله آبادی های بزرگ در طوس قدیم می باشد. یکی از مشاغل مهم در این منطقه پرورش گل و گیاه است. در اطراف طرقبه دشت های سرسبز و وسیعی وجود دارد. در سمت چپ این منطقه رودخانه ای جاری است که در تور مشهد زمستان 96 بر زیبایی های این منطقه می افزاید. از صنایع دیگر این منطقه می توان به سبد بافی، لوح بافی و صنایع دستی مانند قالیبافی و گلدوزی اشاره کرد. محصولات باغی این منطقه سیب و گیلاس می باشد. در طرقبه درمانگاه، مسجد، رستوران‌در فضای باز و فروشگاه‌های متعدد صنایع دستی وجود دارد.

 

طرقبه مشهد

طرقبه مشهد

امکانات ویژه هتل های پنج ستاره مشهد

هتل هما 1 مشهد

هتل 5 ستاره هما 1 مشهد در زمینی به مساحت 70 هزار متر مربع در میدان احمدآباد مشهد در تور مشهد دی 96 احداث شده است. این هتل در مجموع 173 اتاق دارد. این هتل شامل 7 تالار مجلل، کافی شاپ، سالن غذاخوری، باغ های سرسبز می باشد. هتل 15 دقیقه با ماشین از حرم مطهر فاصله دارد. همچنین هتل دارای پارکینگ اختصاصی نیز می باشد. ایستگاه راه آهن 6 کیلومتر از این هتل فاصله دارد.

 

امکانات هتل هما 1 مشهد:

رستوران، پذیرش شبانه روزی، لابی، پارکینگ، اینترنت پرسرعت رایگان، خدمات پزشکی، زمین تنیس، سالن کنفرانس، اعلام حریق، فضای سبز، آسانسور، تاکسی سرویس، لاندری در تور مشهد بهمن 96، چایخانه، صندوق امانات و...

 

 

هتل هما 1 مشهد

رستوران هتل هما 1 مشهد

هتل هما 1 مشهد

هتل هما 1 مشهد

 

هتل کوثر ناب مشهد

هتل 5 ستاره کوثر ناب مشهد در زمینی به مساحت حدود ۳۶۸۶ متر مربع و در حاشیه بلوار امیرالمومنین(ع) به صورت ۴ نبش احداث شده است. این هتل در تور مشهد زمستان 96 و در مجمع از 51 اتاق تشکیل شده است. این هتل در نزدیکی حرم مطهر امام رضا (ع) واقع شده است. حرم مطهر 10 دقیقه و فرودگاه مشهد 30 دقیقه باااین هتل فاصله دارد.

 

امکانات هتل کوثر ناب مشهد:

رستوران، پذیرش شبانه روزی، اینترنت رایگان در لابی و اتاق، آسانسور، لابی، لاندری، روم سرویس، ماهواره، صندوق امانات، اعلام حریق، کافی شاپ، تور مشهد دی 96 و...

 

 

هتل کوثر ناب مشهد

اتاق هتل کوثر ناب مشهد

هتل کوثر ناب مشهد

اتاق هتل کوثر ناب مشهد

6

نرخ مناسب هتل های پنج ستاره مشهد


هتل مدینه الرضا مشهد

هتل 5 ستاره مدینه الرضا در آستانه ورود به حریم مجموعه رضوی احداث شده به صورتی که با حرم مطهر امام رضا فقط 150 متر فاصله دارد. این هتل در تور مشهد بهمن 96 و در مجموع از 400 اتاق و سوئیت متنوع تشکیل شده است. همچنین هتل با فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد مشهد 25 دقیقه و با مرکز شهر فقط 10 دقیقه فاصله دارد.

 

امکانات هتل مدینه الرضا مشهد:

رستوران، پذیرش شبانه روزی، ترانسفر فرودگاهی، صندوق امانات، مرکز خرید، تهویه، اینترنت پر سرعت رایگان، سالن همایش و آمفی تئاتر، آسانسور، کافی شاپ، رستوران گردان، انبار بار و چمدان، سرویس نگه داری از کودک، چهار طبقه پارکینگ استخرسرپوشیده و روباز، سونا، جکوزی، سالن تنیس، میز بیلیارد، سالن بدنسازی، کتابخانه در تور مشهد دی 96، کافی نت، نماز خانه، لاندری، کلید الکترونیکی، باند هلی کوپتر، آرایشگاه، دستگاه خودپرداز، خدمات خانه داری، خدمات تعمیر لباس، کپی و فکس، خدمات شستشوی لباس، صرافی و...

 

 

هتل مدینه الرضا مشهد

هتل مدینه الرضا مشهد

هتل هما 2 مشهد

هتل 5 ستاره هما 2 در بلوار خیام مشهد احداث شده است. این هتل در مجموع از 202 اتاق تشکیل شده است.  در تور مشهد زمستان 96  همه اتاق های هتل به اینترنت وایرلس مجهز می باشد. این هتل با فرودگاه مشهد 30 دقیقه فاصله دارد.  همچنین مرکز شهر مشهد در فاصله 15 دقیقه ای از هتل قرار دارد.

 

امکانات هتل هما 2 مشهد:

رستوران، پذیرش شبانه روزی، پارکینگ، فروشگاه، ماهواره، آسانسور، آرایشگاه، صندوق امانات، لابی، تاکسی سرویس، کافی شاپ، چایخانه سنتی، آمفی تئاتر، ساکن کنفرانس، سالن بدنسازی، سونا، استخر، جکوزی، زمین تنیس، کافی نت، اینترنت در لابی و واحد، خشکشویی، لاندری در تور مشهد دی 96، صبحانه در اتاق، اتوکشی و...

 

 

هتل هما 2 مشهد

هتل هما 2 مشهد

رزرو هتل های پنج ستاره مشهد


هتل پارس مشهد

هتل 5 ستاره پارس مشهد در زمان زمینی به مساحت  5 هکتار در غرب شهر و در حاشیه بلوار وکیل آباد احداث و در سال 1382 افتتاح شده است. تور مشهد بهمن 96،  این هتل در مجموع از 228 اتاق تشکیل شده است. فاصله بسیار نزدیک با نمایشگاه بین المللی مشهد و ییلاقات تفریحی طرقبه و شاندیز از ویژگی های این هتل می باشد.

 

امکانات هتل پارس مشهد:

رستوران، پذیرش شبانه روزی، فروشگاه، پارکینگ، آسانسور، نمازخانه، اتاق عقد، بانک، آتلیه عکاسی، آرایشگاه، صندوق امانات، لابی، چایخانه تابستانی، صبحانه در اتاق، سالن همایش، آمفی تئاتر، امکانات جلسه و ضیافت، سالن بدنسازی، استخر، اسپا، سونا، جکوزی، استخر کودکان، دارت، زمین تنیس، باشگاه ماهیگیری در تور مشهد دی 96، اسکواش، بیلیارد، ماساژ، اینترنت و...

 

 

هتل پارس مشهد

هتل پارس مشهد

 

هتل پردیسان مشهد

هتل 5 ستاره پردیسان مشهد در در زمینی به مساحت 33000 مترمربع احداث شده است. هتل در حاشیه بزرگراه کلانتری، یکی از شاه راه های اصلی مشهد در تور مشهد زمستان 96 واقع شده است. این هتل در مجموع  162 اتاق دارد. از امکانات هتل می توان به استفاده رایگان از مجموعه آبی و  20 درصد تخفیف سالن بیلیارد و زمین تنیس اشاره کرد.

 

امکانات هتل پردیسان مشهد:

رستوران، پذیرش شبانه روزی، لابی، آسانسور، چایخانه، لاندری، تاکسی سرویس، سالن کنفرانس، تاکسی سرویس، استخر، سونا، جکوزی، زمین تنیس، فروشگاه، آرایشگاه، ماهواره، صندوق امانات در تور مشهد بهمن 96، خودپرداز، نمازخانه، اعلام حریق، باشگاه بیلیارد و...

 

 

هتل پردیسان مشهد

هتل پردیسان مشهد